Relació entre medis i client

17:00 Publicado por Miguel Carrera
Raúl Dia del Castillo, client services account director de Carat i Carlos Díaz Silva, marketing manager cine de Filmax, han participat avui a la conferència anomenada “Audiències: quantitat o qualitat” moderada per Joan Romeu, antic alumne de la casa, en substitució de Martí Riu.

Romeu ha iniciat el debat informant que, per primer cop, la inversió en publicitat ha disminuït en gran mesura, en canvi puja la publicitat a Internet. A continuació els dos convidats han anat parlant aleatòriament i han intentat respondre a les preguntes fetes i a més, s’han centrat sobre tot en el tema d’Internet.

Primer han destacat que Dia del Castillo representa als medis i Díaz Silva representa al client. S’ha parlat de que els medis han de comprar molt bé la televisió i a un preu molt competitiu, ja que molts cops és millor anunciar-se a “Sin Tetas No Hay Paraíso” que a un programa desconegut de TV3, depèn del públic que es busca. Han parlat utilitzant exemples reals i de les seves experiències personals.

A la pregunta quantitat o qualitat, els dos coincideixen en que les dues coses serien la situació ideal, però tot depèn del que busquis i es respòn a la necessitat del client. Un altre factor que creuen important és analitzar la competència i es busquen medis on destacar, no on ser un més.

Díaz Silva per la seva part ha dit que un no s’ha de publicitar únicament a televisió, tot està canviant i es busca la major notorietat possible. Filmax, per exemple, es publicita a Internet només si els hi sobren diners, però no com un substitut d’altres medis. Internet cada cop té més importància, encara que les empreses són molt conservadores i no volen riscos. Ha parlat d’exemples de promoció i distribució com el fenomen de Slumdog Millionaire o REC.

Un altre punt en el que han coincidit és en la importància que té la confiança que diposita el client en l’agència de medis, per mantenir una relació amb el temps. Un altre tema que ha destacat Díaz Silva ha estat la pirateria, ja que pot afectar en un futur a la qualitat del producte i en aquest cas, Internet pot ser una oportunitat o una amenaça pel cinema.

Dia del Castillo per la seva part ha dit que Internet és una eina de diàleg ja que els consumidors escriuen allà la història de les marques i devant la pregunta sobre qui definia l’estratègia dels medis, la resposta ha estat rotunda; el consumidor principalment. A més ha comparat la relació entre medis i client amb una relació de parella.

Per acabar, aquest ha aconsellat als futurs comunicadors que les campanyes no tenen que agradar a qui les crea o que es crein exclusivament per guanyar premis, sinó que són pel públic i per ajudar a que guanyi l’anunciant.


Leyre Gomez
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Relació entre medis i client"

Publicar un comentario

Video del Dia

Premis Blanquerna

LA PLAÇA GALERIA

PUBLICITAT