La Marató: un projecte plural, transparent i solidari

20:37 Publicado por Miguel Carrera

“Busquem l’interactivitat de l’audiència”

Són dos quarts de set. Fa exactament dues hores s’iniciava la conferència Audiències solidàries. Enric Calpena, professor de la FCB i antic presentador de Telenotícies Vespre de TV3 ha exercit de moderador tot introduint el tema i presentant als protagonistes de la conferència: Xavier Abad, director de La Marató de TV3; Carme Basté, directora de Responsabilitat Social Corporativa de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i de la Fundació La Marató de TV3; i Camil Roca, creatiu executiu de Bassat Ogilvy i director de les campanyes publicitàries de La Marató. Així el fil conductor de la conferència ha estat La Marató, ja que tots els convidats hi estaven relacionats. Carme Basté ha trencat el gel explicant el context en què va néixer la Marató de TV3. La Marató és un projecte solidari que va néixer l’any 1992, amb l’objectiu d’aconseguir fons per la recerca biomèdica. Així, la televisió fa un paper important de cohesió social. L’any 1996 la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals va crear la Fundació La Marató. Basté ha seguit explicant la importància de La Marató tot dient que el dia que s’emet i es duu a terme, s’ha convertit en un dia festiu.

La Marató és un programa equilibrat ja que consta d’una part d’entreteniment però també d’una part de divulgació; s’ha de transmetre un missatge. Carme Basté ha ressaltat la transparència de la gestió: s’informa a tots els donants de la gestió que es fa amb els diners, amb la confiança que han dipositat en aquest projecte de solidaritat. La Marató és un programa plural perquè cada any canvia de malaltia. Xavier Abad ha continuat la conferència exposant els tres objectius de La Marató: divulgació (donar a conèixer les malalties); sensibilització i entreteniment. També ha explicat que La Marató es prepara en dues fases: la primera, que comença al mes de maig i dura fins al juny, tracta de conèixer el malalts, parlar amb els especialistes que els assessoren i fer conferències a les escoles de Catalunya.

La segona, s’inicia al mes de setembre i finalitza el mes de desembre, i es tracta de preparar el programa especial fins el dia que s’emet.
Seguidament, ha fet un anàlisi acurat de les activitats que tenen lloc durant el programa: actuacions, connexions telefòniques, entrevistes a professionals de la salut i malalts, etc. Sobtadament, Enric Calpena l’ha interromput; la pressió del temps. Abad s’ha accelerat en el seu discurs i ha donat pas a Camil Roca. Aquest, en una actitud més passota però alhora propera i directa, s’ha encarregat de la part més divertida de la conferència “ensenyar els cromos” (les pel·lícules/anuncis). Abans, però, ha donat unes claus per tal de realitzar un anunci: “Menys és més; Fàcil però no estúpid; Si vols dir alguna cosa, diga-ho; Cada client té la publicitat que es mereix”. Així ha projectat cinc anuncis corresponents a les diverses etapes que ha viscut TV3. Anuncis treballats acuradament, commovedors i, tot i que, amb actors ficticis, basats en històries reals. Entre aplaudiments, somriures i plors, els conferenciants s’han acomiadat (amb la pressió del pas del temps) i han dit: GRÀCIES!

Nina Areny
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "La Marató: un projecte plural, transparent i solidari"

Publicar un comentario

Video del Dia

Premis Blanquerna

LA PLAÇA GALERIA

PUBLICITAT