La mesura de la audiència

14:16 Publicado por Miguel Carrera

La conferència que ha donat tret de sortida a les jornades no ha començat gaire bé, dos dels tres invitats que havien de venir a parlar de la mesura de la audiència no han pogut assistir-ho. Carlos Lozano, president executiu de AIMC (Associació per a la investigació de mitjans de comunicació), no ha pogut assistir-hi per culpa d’una reunió d’última hora a la qual no podia faltar. El seu lloc l’ha ocupat Juan Luis Méndez, director gerent d'AIMC. Per altra banda, Manuel Sala, director de OJDinteractiva tampoc s’ha presentat, per un problema de salut però el seu lloc no l’ha ocupat ningú. Per últim, TNS (Sofres) un dels actors més importants en la mesura de l’audiència actual, no ha volgut acudir ja que normalment no acudeixen a aquests tipus d’actes ja que les seves declaracions podrien condicionar el comportament de les persones que tenen audímetres i, per tant, alterar els resultats de la mesura d’audiència.
Un cop justificada l’absència dels participants i davant la multitud de flaixos de les càmeres dels estudiants, Isabel Fernández Alonso, professora de la FCB ha presentat als dos conferenciants. Joan Sabaté, director general de la Fundació d’Audiències de la Comunicació i la Cultura, s’ha encarregat de parlar del Baròmetre de la Comunicació, una de les grans eines de mesura d’audiència actuals i Juan Luis Méndez s’ha encarregat de parlar-nos de l’associació AIMC i més concretament del EGM (Estudi general de mitjans).
Juan Luis Méndez ha començat explicant quin rol juga AIMC en la mesura de l’audiència, i és que els instituts com TNS, Random o Synovite, que són les empreses que es dediquen a adquirir informació i vendre-les a altres empreses, no permeten la implicació d’organitzacions en la investigació. Aquí és on entra AIMC, ja que resol el problema, supervisant les investigacions mitjançant acords de confidencialitat molt estrictes. ( http://www.aimc.es/ )
Després, Joan Sabaté, ha explicat en què consisteix el sistema de mesura d’audiència llençat per la Fundació d’audiències de la comunicació i de la cultura, un sistema per estudiar les audiències dels mitjans de comunicació i els consums culturals en els territoris de parla catalana.( http://www.fundacc.org/ )
Per últim els conferenciants han respost les preguntes del públic, i s’ha generat un petit debat al voltant de si la TDT permetrà en un futur mesurar l’audiència de manera més practica i eficaç. Una gran conferència, que ha deixat molt clar quins són els sistemes que avui dia permeten mesurar l’audiència. Un bon inici de les jornades que només ha deixat com a punt negatiu l’absència d’un expert en mesura d’audiències amb productes online, ja que moltes preguntes que anaven en aquesta direcció no s’han pogut acabar de respondre.

Marc Bertran
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "La mesura de la audiència"

Publicar un comentario

Video del Dia

Premis Blanquerna

LA PLAÇA GALERIA

PUBLICITAT