Imma Haro (directora general del grup publicitari EuroRSCG 4D) ha estat la encarregada de dirigir la conferència que ha tingut lloc avui a les 10 del matí a la Facultat de Comunicació Blanquerna. La conferència s’havia de titular en un primer moment “Noves formes de capturar l’audiència” però a Haro no li ha agradat molt el nom i ha proposat titular la xerrada “ Noves formes d’atraure el consumidor”.

A partir d’aquí i amb l’ajuda d’ unes quantes diapositives, Haro ha proposat un model de conferència molt ben estructurada diferenciada en diferents punts.
En primer lloc la protagonista ha volgut destacar que el nou consumidor ja no és passiu com fa uns quants anys si no que gràcies a internet i a les noves tecnologies ha passar a ser actiu. El nou consumidor es relaciona, interactua i té una gran mobilitat. Haro ha afegit que la nova audiència vol que se l’escolti i exigeix un tracte més personal.

En segon lloc ha destacat la precarietat en la que es troba el sector de la publicitat. Haro ha dit textualment que “el nostre sector està molt negre. Els últims sis mesos han estat molt durs pel que fa a les inversions publicitàries”. Haro ha mostrat la seva preocupació hi ha dit que “ aquestes estan sota mínims”. Per a concloure aquest punt cal destacar que la devallada ha afectat molt més als mitjans convencionals (diaris, cinema, televisions locals...) que no pas a les noves tecnologies com és internet (segons ella internet a fet molt de mal als diaris, tal i com ja va destacar Lafuente dilluns passat).

En aquest punt ha donat molts consells per a saber que fer per atraure aquest nou consumidor a consumir un determinat prdoucte o marca. Haro ha afirmat que les marques actulament estan vivint un moment crític, sobretot a causa del sector de la distribució, però per aquest motiu ha dit que hem d’invertir sobre la marca d’una nova manera, sorprenent i innovadora. Així arribarem al target i deixarem al consumidor la millor impressió de la nostra marca. La publicista ha afegit que les empreses el que han de fer es adaptar-se a aquest nou usuari i a les noves formes de fer publicitat centrades amb internet (tenir una pàgina web, estar present als cercadors més importants com són Google o Yahoo i evidentment estar a les noves xarxes socials com són facebook, twitter, my space...ja que proporcionen una gran quantitat de publicitat sense necessitat d’invertir una gran quantitat de diners).

Per finalitzar a presentat noves formes publicitàries relacionades amb el món dels videojocs, els mòbils i nous fenòmens publicitàris. Principalment n’ha nombrat tres. En primer lloc ha explicat que és la guerilla de marketing. Seguidament a fet una breu explicació sobre el que és l’ “street marketing” i finalment ha nombrat d’altres estratègies publicitàries. S’ha acomiadat llançant un missatge esperançador.


Marta Cerqueda Codina
You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "El sector de la publicitat està negre. Les inversions estan sota mínims"

Publicar un comentario

Video del Dia

Premis Blanquerna

LA PLAÇA GALERIA

PUBLICITAT